Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

O autyzmie w SPI nr 8 w Sieradzu. Szkoła przystąpiła do kampanii z szeregiem przedsięwzięć

Paweł Gołąb
Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 8 w Sieradzu przyłączyła się do Światowego Miesiąca Wiedzy o Autyzmie, który został przeprowadzony pod hasłem „Spróbujmy razem oswoić świat”. Placówka w ramach akcji przygotowała szereg przedsięwzięć.

- Mając na uwadze, że do naszej szkoły uczęszcza wiele dzieci z autyzmem podjęliśmy działania, dzięki którym pragnęliśmy zwrócić uwagę społeczeństwa na problemy i potrzeby osób
z autyzmem –
uzasadnia Renata Sobczak, dyrektor SPI nr 8 w Sieradzu.
Jakie inicjatywy podjęła „ósemka”? - Zaprosiliśmy do współpracy dzieci z oddziałów integracyjnych z sieradzkich przedszkoli, dla których zorganizowaliśmy konkurs plastyczny pod hasłem „Niebieski świat w mojej wyobraźni”. Miłym akcentem było też wspólne pieczenie babeczek, na których dominował kolor niebieski, symbol autyzmu. Dzięki temu dzieci przyjemnie spędziły czas integrując się ze swoimi rówieśnikami. Dostrzegając potrzebę niesienia pomocy drugiemu człowiekowi i ucząc się od siebie nawzajem – _relacjonuje dyrektor SPI nr 8 w Sieradzu. - Zgodnie z hasłem przewodnim dzieci oglądały filmy, których bohaterowie byli dotknięci autyzmem. Po seansach rozmawiano z uczniami o trudnościach bohaterów oraz umiejętnościach i sposobach radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Dzięki temu uczniowie naszej szkoły zrozumieli, że dla osób z autyzmem ważna jest przewidywalność i powtarzalność sytuacji. Wiele przyjemności i niezwykłych doświadczeń dostarczyły dzieciom książki, których bohaterowie dotknięci byli autyzmem. Pozwoliło to naszym wychowankom dokładniej poznać świat kolegów z tą niepełnosprawnością, poznać ich lepiej i w pełni się z nimi integrować. Podejmowaliśmy także wiele działań plastycznych, wykonywaliśmy ozdoby, dekoracje, plakaty identyfikując się w ten sposób z osobami dotkniętymi tym zaburzeniem. W pracach tych dominował kolor błękitny. Kolor symbolizujący solidarność z osobami ze spektrum autyzmu.
Podczas przerw dzieci zaproszono do udziału w wielu zabawach, m. in. Empatio, Mitakas, 5 Sekund, układanka Piramida, Kostki do układania historyjek obrazkowych.
- Celem gier jest rozbudzenie wyobraźni, rozwijanie umiejętności identyfikowania własnych emocjom, nazywania ich, wczuwania się w sytuację drugiego człowieka. Uczą one, doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową. Ponadto zorganizowaliśmy warsztaty „Zobacz świat tak jak my” uczniowie naszej szkoły poprzez doświadczenia sensoryczne mogli przenieść się do świata autyzmu i poczuć, jak poszczególne zamysły zniekształcają odbiór rzeczywistości. Zrozumieli, że ważne jest uczenie wielozmysłowe, które pozwala od najmłodszych lat zdobyć naszym wychowankom pewne doświadczenie. Warsztaty te uzmysłowiły także dzieciom pełnosprawnym jak bardzo ich rówieśnicy z autyzmem potrzebują odpowiedniego otoczenia, które ich motywuje i nie jest przypadkowe a także pozwoliły w formie zabawy poznać siebie i otaczający świat. Dzięki zastosowaniu różnych zmysłów, a szczególnie poprzez dotyk, odczuwanie, chwytanie dzieci zrozumiały zjawiska zachodzące wokół nich –_ uzupełnia Renata Sobczak

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sieradz.naszemiasto.pl Nasze Miasto