Przeszedł też wniosek o dofinansowanie elektronicznych systemów GPS.
- Dzięki nim dyspozytor będzie śledził autobusy, z jaką jadą prędkością i czy się zatrzymują na przystankach - wyjaśnia prezes Chrzanowski. - W bakach będą sondy, więc liczę na oszczędności paliwowe.
Dotacja do elektronicznych systemów ma wynieść 380 tys. zł, a wartość projektu została obliczona na 607 tys. zł. W przypadku autobusów na cały projekt potrzeba niewiele ponad 3 mln zł. Spółka wystąpiła do miasta o przekazanie 1 mln zł na sfinansowanie przedsięwzięcia. Brakującego wkładu własnego MPK nie posiada. W pierwszym półroczu spółka odnotowała straty w wysokości 93 tys. zł. W minionym miesiącu było jeszcze gorzej, bo straty sięgnęły 100 tys. zł.
- Są one od nas niezależne - utrzymuje Robert Chrzanowski. - Z powodu remontu dróg wzrosły koszty paliwa i jednocześnie spadła sprzedaż biletów. Pasażerowie rezygnowali z komunikacji miejskiej z powodu opóźnień autobusów. Na trasie Sieradz-Zduńska Wola sięgały one nawet 1,5 godziny.
Jednocześnie rada nadzorcza wystąpiła o przydzielenie dwóm prezesom MPK nagród w wysokości 10 tys. zł. Ponoć dodatkowe pieniądze otrzymała część pracowników, ale... podpisali lojalki, że zachowają tajemnicę. - Nie ma takich dokumentów - twierdzi prezes MPK.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?