Jak przypomina marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, gros kosztów inwestycji prowadzonej przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, bo 30 mln zł, pochodzi z unijnych funduszy (w całości przeznaczono z tego źródła na inwestycje na drogach wojewódzkich 400 mln zł). – To największa przeprawa mostowa Łódzkiem, która zgodnie z wolą rady miasta i gminy Warta będzie nosić nazwę mostu 100-lecia województwa łódzkiego. To niezwykle ważna, strategiczna przeprawa, bo symbolicznie łączy wschód i zachód naszego regionu na rzece Warcie.
- To inwestycja bardzo ważna dla naszego województwa także z tego względu, że stanowi alternatywę dla innych tras. Była to inwestycja bardzo potrzebna, ponieważ poprzedni most wymagał mocnej interwencji – podkreśla Jolanta Zięba-Gzik, członek Zarządu Województwa Łódzkiego. -
- To także inwestycja korzystna wizerunkowo dla naszej gminy – cieszy się Jan Serafiński, burmistrz miasta i gminy Warta.
Jak dopowiada dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi Sławomir Niżnikowski , nie jest to typowa konstrukcja mostowa. - Jest to most podwieszony o ciekawej konstrukcji, która spokojnie może się znaleźć na widokówkach promujących województwo łódzkie – mówi z uśmiechem.
Roboty objęły odcinek wojewódzkiej drogi o długości 1,1 km. Sam most to 224 metrów długości o klasie obciążenia na poziomie 50 ton. Rozpiętość najdłuższego przęsła to 70 metrów, a szerokość 16 m. Do budowy zużyto 4,6 tys. m sześć. Betonu, do konstrukcji stalowej łuku wykorzystano prawie 300 ton materiału, a łączna długość pali fundamentowych to 2,5 km.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?