Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warta: most na rzece Warcie otwarty dla ruchu pojazdów. Kończy się budowa za ponad 30 mln zł (zdjęcia)

Paweł Gołąb
Nowy most budowany w Warcie na rzece Warta od dzisiaj służy kierowcom. Obiekt powstający na drodze wojewódzkiej nr 710 za 32,3 mln zł jest już po technicznym odbiorze, co pozwoliło na przywrócenie ruchu na przeprawie. Ten będzie się odbywał wahadłowo do czasu zakończenia ostatnich prac związanych m.in. z demontażem tymczasowego mostu, co ma nastąpić w połowie listopada. Most w Warcie łączy Łódź z zachodnią częścią województwa stanowiąc alternatywę dla byłej krajówki nr 12/14 oraz w części dla S8.

Jak przypomina marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, gros kosztów inwestycji prowadzonej przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, bo 30 mln zł, pochodzi z unijnych funduszy (w całości przeznaczono z tego źródła na inwestycje na drogach wojewódzkich 400 mln zł). – To największa przeprawa mostowa Łódzkiem, która zgodnie z wolą rady miasta i gminy Warta będzie nosić nazwę mostu 100-lecia województwa łódzkiego. To niezwykle ważna, strategiczna przeprawa, bo symbolicznie łączy wschód i zachód naszego regionu na rzece Warcie.
- To inwestycja bardzo ważna dla naszego województwa także z tego względu, że stanowi alternatywę dla innych tras. Była to inwestycja bardzo potrzebna, ponieważ poprzedni most wymagał mocnej interwencji – podkreśla Jolanta Zięba-Gzik, członek Zarządu Województwa Łódzkiego. -
- To także inwestycja korzystna wizerunkowo dla naszej gminy – cieszy się Jan Serafiński, burmistrz miasta i gminy Warta.
Jak dopowiada dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi Sławomir Niżnikowski , nie jest to typowa konstrukcja mostowa. - Jest to most podwieszony o ciekawej konstrukcji, która spokojnie może się znaleźć na widokówkach promujących województwo łódzkie mówi z uśmiechem.
Roboty objęły odcinek wojewódzkiej drogi o długości 1,1 km. Sam most to 224 metrów długości o klasie obciążenia na poziomie 50 ton. Rozpiętość najdłuższego przęsła to 70 metrów, a szerokość 16 m. Do budowy zużyto 4,6 tys. m sześć. Betonu, do konstrukcji stalowej łuku wykorzystano prawie 300 ton materiału, a łączna długość pali fundamentowych to 2,5 km.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sieradz.naszemiasto.pl Nasze Miasto