Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Studenci Politechniki budują superbolid na nowy sezon (ZDJĘCIA)

Weronika Skupin
archiwum PRw Racing Team
Zbudowali już trzy bolidy, teraz spod ich rąk wychodzi kolejny, jeszcze lepszy model. Co prawda wyglądem niewiele będzie się różnił od pojazdu z poprzedniego sezonu, ale „pod maską” będzie wiele różnic.

- Nie wykorzystaliśmy jego potencjału w pełni. Ulepszymy go jeszcze i znów będziemy się ścigać - mówi Marek Stępień, szef PWR Racing Team, drużyny z Politechniki Wrocławskiej, która swoimi bolidami startuje na torach Formuły 1.

Na sukces pracuje kilkadziesiąt osób. Wszyscy muszą studiować, niekoniecznie na politechnice lub być najwyżej pół roku po studiach. Projektują kadłub z włókna węglowego, tzw. monocoque, wykonują podsystemy, budują całe auto krok po kroku. Ustawiają parametry za pomocą programów komputerowych. Potem testują je i wyjeżdżają na zawody, na przykład w pobliżu węgierskiego toru Formuły 1: Hungaroring albo na brytyjski tor Silverstone. To tam rozgrywane są Grand Prix Formuły Student, przeznaczonej dla żaków.

- Niestety nasza pozycja w ogólnoświatowej klasyfikacji Formuły Student nie odzwierciedla naszych osiągów. Na razie nie możemy sobie pozwolić, by startować za oceanem, choćby w Stanach Zjednoczonych - mówi Marek Stępień.

Koszt jednorazowego wyjazdu całej ekipy na Węgry lub do Niemiec trzeba liczyć w dziesiątkach tysięcy złotych. Dlatego studenci wciąż potrzebują sponsorów. Pozyskali ich już wielu, jednak wciąż finansuje ich głównie Politechnika Wrocławska. Korzystają także z uczelnianego sprzętu i pomieszczeń.

Ścigają się z dziesiątkami innych zespołów z całego świata.  Studenci z Wrocławia już zapowiadają walkę z nimi w kolejnym sezonie. Zawody na Silverstone w Anglii odbędą się w lipcu. Kolejne czekają w sierpniu: w Niemczech i na Węgrzech. To główny cel ekipy. Inne europejskie Grand Prix mają miejsce w Austrii, Włoszech i Hiszpanii, ale tam PWR Racing Team pojedzie jedynie wtedy, kiedy starczy im funduszy.

W poprzednim sezonie mieli pecha, teraz chcą odwrócić złą passę. Na niemieckim torze Hockenheimring a także na Węgrzech zdarzyły im się awarie silnika. Teraz ten sam bolid zostanie ulepszony.

- Jednocześnie budujemy samochód na rok 2014. Będziemy mieli więc auto niecały rok przed zawodami - zapowiada Marek Stępień z PWR Racing Team.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto