Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rachunku za prąd szukali w polu

Redakcja
Wójt Brzeźnia Dorota Kubiak wysłała pismo do energetyki
Wójt Brzeźnia Dorota Kubiak wysłała pismo do energetyki Tadeusz Sobczak
Firma, która dostarcza rozliczenie za zużytą energię elektryczną, opóźnia się z ich dostawą. Listy można znaleźć też w... krzakach lub rowach. Zainterweniowała wójt Brzeźnia

Mieszkańcy Sieradza narzekają na to, że rachunki za prąd docierają do nich nawet kilka dni po terminie płatności. Podobne problemy dotyczą mieszkańców gminy Brzeźnio. Mało tego, listy z rachunkami firma doręczycielska wkłada, gdzie popadnie. Często w ogrodzenie posesji, albo wrzucane są na podjazdy przed domami. Nic dziwnego, że rachunki wywiewa wiatr, a potem można je znaleźć w krzakach, na polach lub... w stawie. 
- Zdenerwowałem się, kiedy otrzymałem kopertę z rachunkiem za prąd. Termin płatności minął kilka dni wcześniej- mówi poirytowany pan Marek z Sieradza. - Kiedy zadzwoniłem na infolinię podaną na rachunku, dowiedziałem się, że nic nie mogę zrobić, tylko zapłacić rachunek. I że za nieterminową wpłatę zostaną naliczone karne odsetki. Kiedy dopytywałem, co mam zrobić, żeby kary nie płacić i aby w przyszłości nie było takich sytuacji, miła pani poradziła, abym zainteresował problemem media.
Nasz czytelnik podkreśla, że podobne problemy ma duża część jego znajomych. Na domiar złego sytuacja powtarza się od kilku miesięcy.
Problem z nieterminowym dostarczaniem rachunków pojawił się także w gminie Brzeźnio. Ofiarą nierzetelnego dostawcy rozliczeń za prąd padła nawet wójt Brzeźnia Dorota Kubiak.
- Wielu mieszkańców zwróciło się do mnie o interwencję w tej sprawie. Ludzie mówią, że doręczyciele często zostawiają listy w siatce ogrodzeniowej, między sztachetami w płocie, czy też rzucają pod drzwi wejściowe - wylicza Dorota Kubiak. - Listy wywiewane przez wiatr znajdowane są na polach, krzakach, nawet w stawach. Mieszkańcy pomagają sobie. Jeśli ktoś znajdzie jakiś rachunek, to dostarcza go pod adres podany na kopercie. W związku z problemami wystosowałam pismo do energetyki i poprosiłam o terminowe doręczanie rachunków.
Co na to PGE Obrót S.A., firma wystawiająca rachunki za prąd? 
- Od lipca ubiegłego roku większość faktur dostarcza do naszych klientów zewnętrzna firma, niepubliczny operator pocztowy - informuje Piotr Wróbel, specjalista ds. Public Relations w PGE Obrót S.A. - Niezwłocznie po otrzymaniu sygnałów o nieterminowym dostarczeniu faktur naszym klientom podjęliśmy zdecydowane działania w stosunku do operatora pocztowego, składając reklamację dotyczącą realizacji usługi. Dodatkowo zwróciliśmy się z żądaniem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji, a także zaproponowaniem przez usługodawcę rozwiązań, które znacząco podniosą poziom świadczonej usługi. Mimo faktu, że na koncesjonowane usługi dostarczania przesyłek nie mamy bezpośredniego wpływu zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby wyeliminować podobne tego rodzaju przypadki w przyszłości.
Co mają zrobić osoby, które otrzymały rachunki po terminie płatności?
- Taki fakt należy niezwłocznie zgłosić w biurze obsługi klienta - radzi Piotr Wróbel. - Klientów, którzy otrzymali faktury po terminie zapłaty i zgłosili o tym w biurze obsługi klienta, prosimy o dokonanie zapłaty w ciągu najbliższych dni. W takim przypadku odsetki nie zostaną naliczone. Klientów bardzo serdecznie przepraszamy za utrudnienia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sieradz.naszemiasto.pl Nasze Miasto