Najbardziej podobało mi się, gdy mogliśmy pościgać się z tymi psami. Mamy z nimi wspaniały kontakt. Takie zajęcia są fajne – nie ma wątpliwości 10-letni Tomek Popiołek z klasy II Szkoły Podstawowej Integracyjnej nr 8 w Sieradzu.
Jego kolega Hubert Joachimiak również chwali sobie dogoterapię, w której miał okazję wziąć udział. – Te psy są bardzo miłe. Cały czas do nas podchodzą i od razu liżą po twarzy.
Z nietypowych zajęć korzysta 110 uczniów placówki. Nie tylko dzieci zdrowe, ale również te z dysfunkcjami.
– Zajęcia z psem mają na celu usprawnienie sfery intelektualnej i poznawczej ucznia. Pomagają dzieciom o obniżonej percepcji lub niechęci do przyswajania wiedzy i przebywania w szkole. Pies jest wykorzystywany jako swoista pomoc naukowa, która motywuje do nauki. Uczniowie chętnie zapamiętują treści, których bohaterem jest ich przyjaciel pies – przekonuje Renata Cieślak, dyrektor „ósemki”.
Zajęcia dogoterapii prowadzą specjaliści ze zduńskowolskiej Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym. Jej prezes Arkadiusz Rutkowski zapewnia, że psy mają zbawienny wpływ na dzieci.
– Kontakt z czworonogiem oddziałuje na ich pozytywny rozwój – podkreśla. – Dogoterapia polega na tym, że pies motywuje do podjęcia przez dzieci różnych działań. Do nauki i aktywności fizycznej. Poprzez zabawę najmłodsi nieświadomie zaczynają ćwiczyć. Relaksują się przy cieple czworonoga. Dla dzieci pies to ogromna atrakcja. Zapominają wtedy o swojej niepełnosprawności, chorobach. Zamiast smutku pojawia się radość. Już sam uśmiech jest formą terapii.
Z dogoterapii uczniowie „ósemki” korzystają od początku drugiego semestru. Szkoła zapewnia, że zajęcia te będą kontynuowane.
(pg) - Dziennik Łódzki
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?