Dzięki inicjatywie uczniowie „ósemki”, jak zapowiada dyrektor SPI Renata Cieślak, zostaną objęciu ogrodoterapią. – Ze względu na integracyjny charakter naszej szkoły uczęszczają do niej dzieci niepełnosprawne ruchowo, intelektualnie, z zespołem Aspergera, autyzmem czy ADHD, z zaburzonym zachowaniem, porażeniem mózgowym i przewlekle chore. W Polsce o tej metodzie dopiero zaczyna się mówić, a jest ona skutecznym sposobem na integrację osób niepełnosprawnych z otoczeniem oraz ich aktywizację społeczną. To nie tylko różnego rodzaju ćwiczenia fizyczne, ale także doskonała zabawa, która stanowi jednocześnie formę wypoczynku. Dzieci rozwijają zmysły, uczą się bycia w grupie. Metoda ta polega na sadzeniu roślin i ich pielęgnacji, dzieci uczą się rozróżniać gatunki roślin Ta praca rozluźnia napięcia, uspokaja, otwiera na kontakt z zielenią, zapachami, pobudza układ ruchowy do działania, uwrażliwia, a przede wszystkim wprowadza w stan błogiej radości. Wpływa to pozytywnie na samopoczucie dzieci, proces rehabilitacji i rewalidacji.
Szkoła planuje otwarcie ogrodu już z początkiem nowego roku szkolnego. - Podstawową jego funkcją będzie edukacja ekologiczna, która obejmiemy wszystkich uczniów naszej szkoły bez względu na ich predyspozycje, sprawność fizyczną i umysłową. Przebywanie w przyjaznym otoczeniu i uczestnictwo w różnorodnych zajęciach stworzy im możliwość samorealizacji, poszerzenie własnych horyzontów, łączenie teorii z praktyką i odkrywanie przyrody poprzez obserwacje i eksperymenty – dopowiada dyrektor „ósemki”.
Ogrody dydaktyczne dzięki dofinansowaniu z WFOŚiGW w Łodzi powstaną w powiecie sieradzkim i poddebickim jeszcze w dwóch miejscach: przy SP nr 10 w Sieradzu i przy Zespole Szkół w Pęczniewie.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?