Jego organizatorem jest Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego, która zdobyła na realizację pomysłu 1 mln zł z Europejskiego Funduszu Społecznego, a do udziału przystąpił Sieradz i Radomsko.
Szkolenia urzędników po- trwają do końca roku. Weźmie w nich udział ponad 250 osób z obu urzędów. Każdy będzie uczestniczył w zajęciach dostosowanych tematycznie do zajmowanego stanowiska. Planowane są m.in. warsztaty dotyczące standardów obsługi osobistej i telefonicznej, odpowiedniego reagowania na potrzeby interesantów czy radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Szkolenia obejmą również naukę języka migowego. Grupa urzędników przejdzie też kurs angielskiego. Część zajęć będzie poświęcona praktycznym aspektom przepisów prawnych (np. pomocy publicznej, prawa pracy i budowlanego), planowane są też warsztaty rozwoju osobistego oraz komputerowe, w tym związane z obsługą e-urzędu. Większość zajęć będzie prowadzona w urzędach.
- Zakres i program szkoleń zostały tak dobrane, aby uczestnicy zdobyli przede wszystkim praktyczne umiejętności - wyjaśnia Izabela Witaszek z ŁARR.
Prezes ŁARR Błażej Moder zapewnia, że szkolenia są potrzebne. - Choć standardy obsługi poprawiły się w wielu urzędach, w dalszym ciągu pokutuje stereotyp urzędnika niekompetentnego, aroganckiego i niechętnego do pomocy. A to przecież opinia ludzi decyduje o ocenie pracy urzędu.
Jakie są wczesne objawy boreliozy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?