Prawie 33 miliony złotych wyniesie inwestycja budowy mostu na Warcie na drodze wojewódzkiej nr 710. Według założeń, konstrukcja zastąpić ma stary most na jesień 2018 roku. Urząd Marszałkowski zaplanował w tegorocznym budżecie przeznaczyć na to ponad 31 milionów. Prace rozbiórkowe starego mostu już ruszyły.
- Most będzie w tym samym miejscu, co ten stary, z tym że ten nowy będzie dłuższy o ponad 20 metrów - mówi Jan Serafiński, burmistrz Warty. - To jest bardzo dobre rozwiązanie, bo to też są działania poprawiające bezpieczeństwo przeciwpowodziowe. Do tej pory ten stary most miał to do siebie, że miał wąskie gardło. W przypadku wysokiego poziomu wód, to była różnica poziomu wody przed mostem i za mostem. To stanowiło duże zagrożenie. Podczas tej feralnej powodzi w 2010 roku, to było aż 50 centymetrów różnicy! Zagrażało to i konstrukcji mostu, bo był duży napór i również wałom. Teraz podwyższyliśmy wały, więc ta druga sytuacja nam już nie grozi.
Na nowy most mieszkańcy i jeżdżący na trasie Łódź – Wielkopolska czekali od dawna. Obecna konstrukcja jest stara i w opłakanym stanie.
- Obecny most jest w złym stanie technicznym – dodaje burmistrz. - Nowy most to absolutna konieczność. Dodam jeszcze, że nowy most jest zaletą również wizerunkową. Konstrukcja i kształt mostu będzie znakiem, który, mam nadzieję, będzie wiązany w przyszłości z Wartą. Most będzie na półokręgu, kolorystyka będzie utrzymana w zieleniach. W korycie rzeki nie będzie żadnej podpory. Podpory będą tylko na skrajach rzeki. To przyczyni się do promocji gminy. Droga 710 jest ważnym szlakiem komunikacyjnym i coraz częściej uczęszczanym.
Potwierdza to urząd marszałkowski.
- Most nad Wartą w Warcie jest najdłuższą przeprawą mostową w ciągu dróg wojewódzkich w Łódzkiem – przypomina marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. - Natomiast droga wojewódzka nr 710 jest jedną z ważniejszych dróg regionalnych, łącząc aglomerację łódzką z zachodnią częścią regionu.
Obecnie prace koncentrują się na budowie objazdu i wstępnej rozbiórce. Planowana data oddania mostu to wakacje 2018 roku. Most będzie mieć dokładnie 220 metrów długości, jezdnia będzie mieć siedem metrów, a pobocze (chodnik ze ścieżką rowerową) trzy. Dno doliny będzie umocnione w rejonie filarów, zostanie wykonana też opaska brzegowa.
Całkowita wartość projektu wynosi 33 439 902,32 zł. Na dofinansowanie w wysokości 31 627 804,05 zł składać będą się dotacja unijna w kwocie 28 298 561,52 zł oraz współfinansowanie z budżetu państwa - 3 329 242,53 zł. Beneficjent - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi - wniesie wkład własny, 1 812 098,27 zł.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?