Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most na rzece Warcie z dofinansowaniem

A. Sikora
UGiM Warta
Zarząd Województwa Łódzkiego postanowił przeznaczyć na budowę mostu prawie 32 miliony złotych. Konstrukcja nad rzeką w ciągu drogi wojewódzkiej 710 pojawi się w sierpniu 2018 roku.

Prawie 33 miliony złotych wyniesie inwestycja budowy mostu na Warcie na drodze wojewódzkiej nr 710. Według założeń, konstrukcja zastąpić ma stary most na jesień 2018 roku. Urząd Marszałkowski zaplanował w tegorocznym budżecie przeznaczyć na to ponad 31 milionów. Prace rozbiórkowe starego mostu już ruszyły.
- Most będzie w tym samym miejscu, co ten stary, z tym że ten nowy będzie dłuższy o ponad 20 metrów - mówi Jan Serafiński, burmistrz Warty. - To jest bardzo dobre rozwiązanie, bo to też są działania poprawiające bezpieczeństwo przeciwpowodziowe. Do tej pory ten stary most miał to do siebie, że miał wąskie gardło. W przypadku wysokiego poziomu wód, to była różnica poziomu wody przed mostem i za mostem. To stanowiło duże zagrożenie. Podczas tej feralnej powodzi w 2010 roku, to było aż 50 centymetrów różnicy! Zagrażało to i konstrukcji mostu, bo był duży napór i również wałom. Teraz podwyższyliśmy wały, więc ta druga sytuacja nam już nie grozi.

Na nowy most mieszkańcy i jeżdżący na trasie Łódź – Wielkopolska czekali od dawna. Obecna konstrukcja jest stara i w opłakanym stanie.
- Obecny most jest w złym stanie technicznym – dodaje burmistrz. - Nowy most to absolutna konieczność. Dodam jeszcze, że nowy most jest zaletą również wizerunkową. Konstrukcja i kształt mostu będzie znakiem, który, mam nadzieję, będzie wiązany w przyszłości z Wartą. Most będzie na półokręgu, kolorystyka będzie utrzymana w zieleniach. W korycie rzeki nie będzie żadnej podpory. Podpory będą tylko na skrajach rzeki. To przyczyni się do promocji gminy. Droga 710 jest ważnym szlakiem komunikacyjnym i coraz częściej uczęszczanym.

Potwierdza to urząd marszałkowski.
- Most nad Wartą w Warcie jest najdłuższą przeprawą mostową w ciągu dróg wojewódzkich w Łódzkiem – przypomina marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. - Natomiast droga wojewódzka nr 710 jest jedną z ważniejszych dróg regionalnych, łącząc aglomerację łódzką z zachodnią częścią regionu.

Obecnie prace koncentrują się na budowie objazdu i wstępnej rozbiórce. Planowana data oddania mostu to wakacje 2018 roku. Most będzie mieć dokładnie 220 metrów długości, jezdnia będzie mieć siedem metrów, a pobocze (chodnik ze ścieżką rowerową) trzy. Dno doliny będzie umocnione w rejonie filarów, zostanie wykonana też opaska brzegowa.

Całkowita wartość projektu wynosi 33 439 902,32 zł. Na dofinansowanie w wysokości 31 627 804,05 zł składać będą się dotacja unijna w kwocie 28 298 561,52 zł oraz współfinansowanie z budżetu państwa - 3 329 242,53 zł. Beneficjent - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi - wniesie wkład własny, 1 812 098,27 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sieradz.naszemiasto.pl Nasze Miasto