Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa - partner plebiscytu Mistrzowie Agro

Artykuł sponsorowany Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
Jakie działania promujące polską żywność podejmuje KOWR?

KOWR realizuje liczne działania promocyjne i informacyjne mające na celu promowanie produktów rolnych i żywnościowych, metod ich produkcji, a także systemów jakości produktów rolnych i żywnościowych, z wyłączeniem działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących rolnictwa i gospodarki żywnościowej realizowanych przez ministrów właściwych do spraw: rolnictwa, rynków rolnych, rybołówstwa lub rozwoju wsi. W celu wykonania tego zadania prowadzimy liczne kampanie informacyjno-promocyjne o zasięgu ogólnokrajowym i regionalnym.

Jednym przykładów działań promocyjnych jest konkurs „Bitwa Regionów” organizowana wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Jest to ogólnopolski konkurs kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich. Jego celem jest m.in. promowanie regionalnych potraw oraz bogactwa i różnorodności lokalnych tradycji kulinarnych, a także promowanie i wspieranie Kół Gospodyń Wiejskich, w szczególności w zakresie aktywizacji wspólnot i społeczności lokalnych na obszarach wiejskich. O skali tego konkursu świadczy liczba złożonych zgłoszeń. Udział w konkursie weźmie 3528 KGW w całym kraju natomiast w województwie łódzkim udział swój zadeklarowało 212 KGW. Bitwa Regionów odbywa się w każdym powiecie województwa natomiast zwycięscy w etapach powiatowych przechodzą do etapu wojewódzkiego z kolei zwycięscy z etapu wojewódzkiego do krajowego. Dla zwycięzców przewidziano wysokie nagrody pieniężne. Kolejnym przykładem może być kampania promująca znak produktu ekologicznego którym może być oznaczana żywność spełniająca określone warunki dla żywności ekologicznej.

Prowadziliśmy ogólnopolską kampanię informacyjną „Kupuj świadomie – PRODUKT POLSKI” odnoszącą się do dobrowolnego znakowania artykułów spożywczych oznaczeniem PRODUKT POLSKI, który daje producentom możliwość wyróżniania na rynku produktów wyprodukowanych w Polsce i polskich surowców, konsumentom zaś umożliwiają odnalezienie na sklepowej półce krajowego asortymentu.

Następną formą promocji jest także utworzona strona internetowa, która została stworzona z myślą o oczekiwaniach producentów i rolników wytwarzających żywność. Aby producenci i rolnicy wytwarzający żywność mogli dotrzeć z ofertą do jak najszerszego grona odbiorców, w oparciu o serwis Polska smakuje, utworzono platformę komunikacji pomiędzy producentami polskiej żywności wyróżniającej się wysoką jakością, a konsumentami, którzy chcą dokonywać świadomych wyborów.

Serwis Polska smakuje skupia Wystawców, którzy oferują produkty żywnościowe wysokiej jakości, wytwarzane zgodnie ze specyficznymi, często tradycyjnymi metodami produkcji, na bazie rodzimych surowców, wyróżniające się cechami jakościowymi i zdrowotnymi oraz walorami smakowymi. Trzeba wspomnieć także, że podmiot produkujący polską żywność ma możliwość bezpłatnej rejestracji na stronie internetowej Polska smakuje i prezentowania swoich produktów.

Promujemy polską żywność również poprzez udział w licznych targach żywności w kraju i zagranicą, organizujemy najróżniejsze konkursy o tematyce polskiej żywności, uczestniczymy w rożnych imprezach na których prowadzimy działania promocyjne.

Gdzie możemy szukać informacji o działaniach promocyjnych prowadzonych przez KOWR?

Najłatwiej informacje o działaniach promocyjno-informacyjnych które prowadzi KOWR znajdziemy na stronie internetowej KOWR oraz www.polskasmakuje.pl – dedykowanej zarówno producentom, jak i konsumentom. Zachęcamy gorąco do odwiedzania także portali społecznościowych: www.facebook.com/polskasmakuje , www.facebok.com/kowrotlodz/ oraz www.facebok.com/produktpl

Słyszeliśmy także o „Bazarku prosto od rolnika”?

Z inicjatywy wówczas posła i przewodniczącego Sejmowej Komisji Rolnictwa dzisiaj Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Roberta Telusa zorganizowaliśmy na dziedzińcu KOWR OT w Łodzi „Bazarek prosto od rolnika” na którym rolnicy i lokalni producenci polskiej żywności mogli bez żadnych opłat i pośredników sprzedawać co sobotę swoje produkty mieszkańcom Łodzi. Mali producenci żywności i rolnicy borykają się z problemem zaistnienia na rynku ze swoimi produktami w ten sposób chcieliśmy im pomóc i to się udało. Z inicjatywy Marszałka Województwa Łódzkiego Grzegorza Schreibera „Bazarek prosto od rolnika” znalazł swoją kontynuację w Łodzi na ul. Drewnowskiej pod nazwą „Ryneczek Marszałkowski”.

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa - partner plebiscytu Mistrzowie Agro<br>

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa - partner plebiscytu Mistrzowie Agro - łódzkie Nasze Miasto

Wróć na sieradz.naszemiasto.pl Nasze Miasto