Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolej Dużych Prędkości w powiecie sieradzkim. Ruszyła II tura konsultacji. Jest internetowa ankieta. 3 warianty linii. Jakie? ZDJĘCIA, MAPY

Paweł Gołąb
Paweł Gołąb
Rozpoczęła się druga tura konsultacji w sprawie Kolei Dużych Prędkości prowadzonych w powiecie sieradzkim. Pierwsze spotkania zaplanowano dzisiaj w Sieradzu, oddzielnie dla wiejskiej gminy (zdjęcia w galerii) i miasta (odbędzie się wieczorem). Tym razem dla linii Łódź-Sieradz-Wrocław proponowane są trzy warianty trasy, po której mają być położone nowoczesne trakcje kolejowe. Swoje uwagi można zgłaszać za pośrednictwem ankiet, ale składanych już jedynie drogą elektroniczną.

Jak informuje Centralny Port Komunikacyjny, obecna tura konsultacji dotyczy przebiegu aktualnych 3 hybrydowych wariantów linii Łódź-Sieradz-Wrocław: W 51, W52, W53. Hybrydy powstały połączenia poprzednich 4 wariantów: W 41, W42, W43 i W44. - Warianty hybrydowe są efektem zgłoszonych wniosków podczas I tury konsultacji, przeprowadzonych analiz i wykonanych prac projektowych.

  • Łącznie ze wszystkich gmin na odcinku Łódź - Wrocław napłynęło 13 tys. ankiet.
  • W obecnej turze ankiety przyjmowane są jedynie w formie elektronicznej. Można je znaleźć TUTAJ. KLIKNIJ W LINK. Uwagi można zgłaszać do 9 maja.

Na przełomie czerwca i lipca 2022 roku ma być gotowy wariant inwestorski. Ma to być ostatecznie wybrany jeden z trzech konsultowanych. Wtedy ma być pokazany szczegółowy przebieg linii z granicami działek, które zostaną wywłaszczone.

Odpowiedzi na pytania ankiety będą jednym z elementów branych pod uwagę podczas wyboru ostatecznego wariantu. Pozostałe czynniki to między innymi liczba kolizji drogowych czy gospodarstw do wywłaszczenia oraz uwarunkowań środowiskowych czy wreszcie wyliczenie kosztów inwestycji.

Trzy warianty przebiegu linii. Jakie?

W galerii przedstawiamy fragmenty map z naniesionymi trzema wariantami. W pełnej rozdzielczości znaleźć je można pod poniższymi linkami.

Do opracowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla projektu „Budowa linii kolejowej nr 85 na odcinku Łódź – Sieradz Północny i linii kolejowej nr 86 na odcinku Sieradz Północny – Kępno – Czernica Wrocławska – Wrocław Główny” przystąpiło na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o. o. (CPK Sp. z o. o.) konsorcjum firm Multiconsult Polska Sp. z o.o., Arcadis Sp. z o.o., IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. oraz Transprojekt Gdański Sp. z o.o.

Konsultacje w sprawie Kolei Dużych Prędkości. Gdzie i kiedy kolejne spotkanie w powiecie sieradzkim?

30.03.2022 (środa)
godz. 19:00 – Sieradz Miasto – Szkoła Podstawowa nr 10 (sala gimnastyczna), al. Grunwaldzka 10, 98-200 Sieradz
31.03.2022 (czwartek)
godz. 15:00 – Błaszki - Centrum Kultury w Lubanowie, Lubanów 27, 98-235 Lubanów
31.03.2022 (czwartek)
godz. 19:00 – Wróblew - „OSP Reymontówka”, Charłupia Wielka, 98-285 Wróblew
01.04.2022 (piątek)
godz. 16:00 – Brzeźnio - Sala OSP, Kliczków Mały 4A, 98-275 Kliczków Mały
01.04.2022 (piątek)
godz. 19:30 - Sala OSP w Brąszewicach, ul. Górna 4, 98-277 Brąszewice
04.04.2022 (poniedziałek)
godz. 20:00 – Klonowa - Dom Strażaka w Klonowej, Złoczewska 7, 98-273 Klonowa

Kolej dużych prędkości Łódź - Sieradz - Wrocław

Planowana inwestycja zlokalizowana jest w województwach: łódzkim, wielkopolskim, dolnośląskim i opolskim, w powiatach: łódzkim, pabianickim, łaskim, zduńskowolskim, sieradzkim, ostrzeszowskim, wieruszowskim, kępińskim, oleśnickim, namysłowskim, oławskim i wrocławskim.

Program Kolejowy CPK zakłada budowę na terenie całej Polski łącznie prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r. Na te inwestycje składa się w sumie 12 tras kolejowych, w tym 10 „szprych” prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK.

Według harmonogramu pierwsze roboty budowlane mają ruszyć w 2023 r. Spółka zakłada, że linia dużych prędkości zostanie uruchomiona jednocześnie z Lotniskiem Solidarność.

Prędkość projektowana, czyli maksymalna prędkość, którą będzie można osiągnąć na nowych torach wyniesie 350 km/h, zaś eksploatacyjna, taką pociągi osiągną w pierwszym etapie, to 250 km/h.

Po wybudowaniu linii KDP skróci się czas podróży z Łodzi: do Sieradza do 25 minut, a do Wrocławia do 70 min.

Żeby poruszać się szybką koleją, trzeba będzie dojechać do stacji Sieradz Północ. To jedyny przystanek w regionie, gdzie zatrzyma się KDP na trasie Łódź - Wrocław.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na sieradz.naszemiasto.pl Nasze Miasto