Jak poinformował Centralny Port Komunikacyjny, w sprawie przebiegu linii nr 85 Kolei Dużych Prędkości na odcinku Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań, otrzymano prawie 3 tysiące ankiet oraz około 12 tysięcy głosów w formie pism, maili i petycji. Odebrano ponadto kilka setek połączeń telefonicznych. - Jak wielokrotnie podkreślaliśmy, naszym priorytetem jest minimalizacja wszelkich niedogodności, które mogą występować przy realizacji istotnej dla rozwoju Polski inwestycji, jaką bez wątpienia jest planowana linia kolejowa dużych prędkości nr 85 na odcinku Sieradz-Kalisz-Pleszew-Poznań. W związku z tym, po ponownej analizie wszystkich 4 wariantów i w zestawieniu ze zgłoszonymi uwagami, wraz z wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego podjęliśmy decyzję o istotnej modyfikacji wariantu W1 polegającej na stworzeniu hybrydy łączącej zalety kilku wariantów na poszczególnych odcinkach.
W efekcie – jak uzupełnia inwestor - Spółka CPK wprowadziła do analiz etapu II STEŚ wariant hybrydowy oznaczony dla uniknięcia niejasności nowym symbolem W9, który jest kompilacją przebiegu wariantu W1 do rejonu Kalisza.
Całą mapę znaleźć można TUTAJ. KLIKNIJ W LINK.
Protest w sprawie Kolei Dużych Prędkości w Błaszkach zorganizowano we wrześniu. KLIKNIJ W LINK PONIŻEJ:
Protest w Błaszkach w sprawie Kolei Dużych Prędkości. Blokad...
Strony konfliktu ostatecznie miały okazję podyskutować na wspólnym spotkaniu. KLIKNIJ W LINK PONIŻEJ:
Spór o Kolej Dużych Prędkości w gminie Błaszki. Doszło do sp...
Strefa Biznesu - Boże Ciało 2023. Gdzie i za ile wyjadą Polacy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?