Informatyczny projekt Gimnazjum nr 3 w Sieradzu. Uczestniczy Estonia, Finlandia i Hiszpania

Paweł Gołąb
Udostępnij:
„Zaprogramuj swoją przyszłość”. Z takim międzynarodowym informatycznym projektem w ramach unijnego programu Erasmus+ ruszyło Gimnazjum nr 3 w Sieradzu. Programowanie przybliża uczniom i nauczycielom we współpracy ze szkołami z Estonii, Finlandii i Hiszpanii.

Projekt ruszył w tym roku szkolnym i będzie realizowany do końca sierpnia 2018 roku. Gimnazjum nr 3 im. Unii Europejskiej w Sieradzu pełni funkcję placówki koordynującej projekt.
- Nasz projekt jest potrzebny ze względu na to, że w Polsce szykuje się zmiana w nauczaniu informatyki. Nauka programowania ma być wprowadzona od pierwszej klasy, postanowiliśmy więc podjąć współpracę z krajami, które taki system już mają albo właśnie wprowadzają, by uczyć się na ich doświadczeniach – _uzasadnia Aneta Leśkiewicz, nauczyciel informatyki w gimnazjalnej „trójce” i koordynator projektu.
Uczestnicy jak zapowiada – mają uczyć się różnych metod i narzędzi programowania. Bazować będą w głównej mierze na wiedzy Estończyków, którzy odpowiedni program w tym zakresie już w szkołach wdrożyli (Finowie właśnie go wprowadzają, a Hiszpanie podobnie jak Polacy do tego się przymierzają).
- Nasza szkoła ma już dwuletnie doświadczenie z tego typu projektami. Chcemy się podzielić swoimi doświadczeniami, ale z drugiej strony także nauczyć czegoś nowego od partnerów –_ przekonuje nauczycielka matematyki Kairi Mustjatse z Estonii.
Głównym celem projektu – jak informują pomysłodawcy projektu - jest nauka algorytmiki, programowania i myślenia komputacyjnego (tym termieniem określa się umiejętności rozwiązywania problemów z różnych dziedzin z wykorzystaniem metod oraz narzędzi wywodzących się z informatyki) oraz zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych do rozwiązywania problemów z zakresu różnych przedmiotów szkolnych. Kolejny to wymiana między nauczycielami krajów partnerskich wiedzy i umiejętności z zakresu metodyki i narzędzi wykorzystywanych do nauki algorytmiki, programowania i myślenia komputacyjnego. Inicjatorzy liczą ponadto, że polscy uczniowie podszkolą się w porozumiewaniu się w językach obcych poprzez bezpośredni kontakt z rówieśnikami z innych krajów, a udział wpłynie u nich na rozwój kompetencji informatycznych, matematycznych i społecznych. Założeniem programu jest także włączenie większej ilości kobiet do zawodów związanych z naukami ścisłymi poprzez rekrutację do grupy projektowej co najmniej 50proc. uczennic. Chodzi także o wzrost szans uczniów na rynku pracy – poprzez nabycie wiedzy i umiejętności cenionych i poszukiwanych obecnie przez pracodawców.
W ramach projektu zaplanowane są trzy wyjazdy uczniów pod opieką nauczycieli (spotkania związane z uczeniem się i nauczaniem) do każdej ze szkół partnerskich: Finlandii, Estonii, Hiszpanii.

Media obecne terenie przygranicznym. Znamy zasady.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie