Andrzejkowa inauguracja unijnego projektu w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Sieradzu ZDJĘCIA

Paweł Gołąb
Paweł Gołąb
Udostępnij:
W andrzejkowym klimacie przebiegała dzisiejsza inauguracja kolejnego unijnego programu realizowanego w ramach Erasmus+ przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Sieradzu. Do placówki przybyło 12 nauczycieli z czterech europejskich krajów. Na gości na powitanie czekało spotkanie z andrzejkową tradycją z laniem wosku przez dziurkę od klucza na czele.

Program, którego sieradzki SOSz-W jest koordynatorem, odbywa się pod hasłem „Our life in our hands”. Dwunastka nauczycieli przybyła do Polski z Rumunii, Północnej Macedonii, Włoch i Grecji. Spędzą w naszym kraju 5 dni, aby – jak przedstawia sieradzka placówka - realizować we współpracy międzynarodowej działania związane z nauczaniem i uczeniem się pod tytułem „Zdrowie fizyczne i psychiczne”. Kolejne mobilności przewidziane są dla uczniów.

Jaki program międzynarodowej wizyty?

- W czasie wizyty będą uczestniczyć w warsztatach teatralnych, sportowych, tanecznych, a także o tematyce ekologicznej, w czasie których zapoznają się ze specyfiką pracy z uczniem z różnymi rodzajami niepełnosprawności (w tym z metodami, takimi jak Biofeedback, elektrostymulacja, Warnke), a także kulturą miasta i regionu – przedstawia SOSz-W w Sieradzu. - Podsumują dotychczasowe działania. Będą planować kolejne etapy projektu oraz dyskutować nad różnymi sposobami wdrożenia zadań z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej.

- Po powrocie do swoich szkół nauczyciele przeprowadzą warsztaty w swoich gronach pedagogicznych: trening emocji, asertywności, które zostaną wdrożone do codziennej pracy. Treści dotyczące wniosków z warsztatów ekologicznych będą realizowane przez każdą szkołę i wpisane do planów pracy. Do treści z podstaw programowych z języka angielskiego zostaną dopisane takie tematy jak: „Zdrowe żywienie"; „Ekologia na co dzień". Poznane metody i techniki teatralne będą wykorzystane w innych krajach do prowadzenia zajęć teatralnych i przygotowania przedstawienia w tematyce projektu, stanowiącego punkt wyjścia do debat z młodzieżą z lokalnych szkół.

Projekt „Nasz życie w naszych rękach”, czyli? Organizator przybliża

Projekt „OUR LIFE IN OUR HANDS” ma uświadomić młodym ludziom, że to od ich postawy zależy jakość życia następnych pokoleń. Chcemy postawić na młodzież w drodze do zmian na lepsze. Zapoznać ją z wiarygodnymi wynikami badań stanu środowiska, zachęcić do własnych wniosków. Nauczyć ją racjonalnego, gospodarnego życia (co zwiększy szanse na sukces grup społecznych zagrożonych wykluczeniem) w oparciu o sprawdzone, stare metody pokolenia dziadków, tradycje kulturowe poszczególnych krajów partnerskich; radzenia sobie z trudnościami dzięki mądrości poprzednich pokoleń, pomagania innym (wolontariat); przerabiania rzeczy starych i odchodzenia od konsumpcjonizmu na rzecz realizacji wartościowych celów. Jednocześnie będziemy mobilizowali uczniów do przyjmowania postawy aktywnej – aby dzielili się ze swoimi kolegami, znajomymi („rówieśnicy rówieśnikom”), rodziną, uzyskaną wiedzą, zarażali innych przekonaniem co do konieczności świadomego, ekologicznego, racjonalnego stylu życia poprzez formy artystyczne (konkurs na logo, spot – film, teatr, plakaty), z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i mediów (blog z poradami, wideokonferencje, Facebook, Instagram, eTwinning), a także z nastawieniem na promowanie idei projektu w społeczeństwie lokalnym (debata, festyn).
Powstanie wiele materiałów dydaktycznych: scenariuszy, planów pracy, kart pracy, spotów filmowych, a także blog z poradami, jak żyć ekologicznie, oszczędnie i ciekawie - w języku angielskim, które będą dostępne na stronie FB, stronach internetowych szkół partnerskich , e-Twinningu, Platformie Upowszechniania Rezultatów. Naszymi produktami będą też: logo projektu, materiały promocyjne (ulotki, zaproszenia, plakaty), prezentacje PP z poszczególnych działań, certyfikaty uczestnictwa i Europass Mobilność.

To już 10 lat międzynarodowej współpracy SOSz-W w Sieradzu. Szkoła przedstawia

Od 2011 roku realizujemy projekty współpracy szkół na arenie międzynarodowej – najpierw w ramach Comeniusa, teraz programów Erasmus+, których jesteśmy koordynatorem. Na ogólnopolskiej liście programów współpracy szkół Erasmus+, w których aplikowaliśmy, raz osiągnęliśmy miejsce 4, a dwukrotnie 2. Jako nieliczni w Polsce podjęliśmy wyzwanie wysyłania naszych niepełnosprawnych uczniów na wymiany międzynarodowe z udziałem uczniów ze szkół masowych z terenu Unii Europejskiej. Wdrażamy zasady edukacji włączającej, dajemy szansę, nadzieję, wiarę naszym uczniom w to, że są pełnoprawnymi mieszkańcami Europy, którzy mogą realizować swoje marzenia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego?Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Lek na COVID-19 zatwierdzony, na razie warunkowo

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie