Przypomnijmy, że 5 lat trwał remont odcinka linii kolejowej nr 207 biegnący z Malborka do Kwidzyna. Ostatecznie od lipca 2021 r. mieszkańcy mogli korzystać z połączeń pasażerskich na tym odcinku. Modernizacja miała jednak objąć trasę biegnącą z Malborka do Gardei oraz granic województwa pomorskiego, ale sytuację utrudniła ubiegłoroczne osuwisko błotne w Rozpędzinach (gm. Kwidzyn).
Ściekająca woda rozmyła istniejący w tym miejscu nasyp kolejowy, w efekcie czego tory zawisły w powietrzu. Prace w tym miejscu rozpocząć się miały dopiero po zaakceptowaniu przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego dokumentacji naprawy uszkodzonego nasypu. Stąd najpierw uruchomiono połączenia na trasie Kwidzyn – Malbork. Jak podkreślano modernizacja odcinka Kwidzyn – granica województwa miała potrwać do końca roku. Postęp prowadzonych prac pokazuje jednak, że termin jak w przypadku wcześniejszych zapewne nie zostanie dotrzymany.
Dodajmy, że projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto sfinansowany został z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosiło natomiast blisko 85 procent.
Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?