Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Reorganizacja urzędu w Sieradzu dokonana. Co się zmieniło od 1 kwietnia?

Paweł Gołąb
Zapowiadana przez prezydenta Pawła Osiewałę reorganizacja urzędu w Sieradzu została dokonana z dniem 1 kwietnia
Zapowiadana przez prezydenta Pawła Osiewałę reorganizacja urzędu w Sieradzu została dokonana z dniem 1 kwietnia Fot. Paweł Gołąb
W życie weszła zapowiadana przez prezydenta Sieradza po wyborach reorganizacja magistratu. Zmiany wprowadzone z dniem 1 kwietnia oznaczają m.in. nowe podległości stanowisk w ramach urzędu i podział kompetencji, parę awansów i przesunięć oraz zupełną nowinkę, czyli ustanowienie funkcji jego dyrektora. Wzmocniona została rola, ale i odpowiedzialność naczelników wydziałów. Jak tłumaczy prezydent Sieradza Paweł Osiewała, dokonany lifting to nie rewolucja, a kosmetyka, która jednak pozwoli skutecznie zarządzać miastem. I zastrzega, że nowinki organizacyjne zostały wprowadzone tak, by nikt nie stracił ani pod względem zawodowym ani finansowym.

Jak zatem po zmianach kształtuje się struktura urzędu? Prezydentowi podlega od teraz bezpośrednio biuro bezpieczeństwa obywateli; biuro prawne; biuro audytu i kontroli; wydział promocji i rozwoju miasta; wydział edukacji i spraw społecznych (stanowisko piastować będzie jak dotychczas Jadwiga Maciejewska), a do tego sekretarz (obecnie przebywający na zwolnieniu chorobowym Jarosław Zienkiewicz). Zastępcy prezydenta będzie bezpośrednio podległ wydział infrastruktury komunalnej i inwestycji (jego naczelnikiem został pracownik urzędu Tomasz Bekalarek), wydział urbanistyki (tu naczelnikiem został także pracownik urzędu Sławomir Pyrzyński) oraz wydział spraw obywatelskich. Skarbnik (tu bez zmian – funkcję piastuje nadal Elżbieta Gruda) rządzić będzie jak do tej pory wydziałem finansowym. Nowince, czyli dyrektorowi urzędu, któremu w całości przypadnie działka administracyjna, podlegać będzie wydział organizacyjny. Okrojona została rola sekretarza – od tej pory odpowiada jedynie za Urząd Stanu Cywilnego oraz komórkę BHP.
Sumując, ścisłe kierownictwo urzędu stanowić będzie 6 naczelników (ale tu w części funkcje będą się pokrywać, bo w tej roli, oprócz wymienionych wcześniej osób, występować będzie także prezydent Paweł Osiewała, wiceprezydent Rafał Matysiak i skarbnik Elżbieta Gruda) oraz dyrektor urzędu. Kto obejmie ten ostatni stołek, jest jeszcze niewiadomą, bo rozpisany zostanie dopiero konkurs na to stanowisko. Z 24 kierowników referatów pozostało 22 (dwóch zostało przesuniętych do rangi specjalistów). W skali całego urzędu roszady na stanowiskach dokonano w niecałych 10 przypadkach. Jak zapewnia prezydent, wszyscy urzędnicy przyjęli nowe warunki pracy zaproponowane im z końcem marca.
- Ten podział moim zdaniem pozwoli skuteczniej zarządzać prezydentowi urzędem z zatrudnionymi tu 110 osobami, a co za tym idzie całym miastem – _uzasadnia prezydent Paweł Osiewała. _– Będę miał dzięki temu więcej czasu na prace strategiczne i koncepcyjne, które mam nadzieję przyczynią się chociażby do ściągnięcia inwestorów do Sieradza.
Prezydent podkreśla, że naczelnicy będą rozliczani za realizację założonych zadań i projektów w systemie półrocznym. – To pozwoli na wykonanie swoistej fotografii ich pracy, obejmującej ten okres czasu – mówi obrazowo. – Pokaże, co udało się zrobić, a gdzie są takie krytyczne momenty, które należy poprawić.
Prezydent Paweł Osiewała podkreśla, że w wyniku reorganizacji nikt nie został zwolniony, żaden z urzędników nie może także obawiać się obniżki uposażeń.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sieradz.naszemiasto.pl Nasze Miasto